Zmniejszenie obciążenia technologa poprzez tworzenie struktury BOM na podstawie danych z pliku (xls)
Niski koszt implementacji
Skuteczność mocno zależna od jakości danych w pliku wymiany
Model B: Dwukierunkowa integracja za pomocą usługi sieciowej
Konstruktor pracuje w oparciu o indeksy materiałowe systemu Rekord.ERP
Możliwość automatycznego odwzorowania struktury konstrukcyjnej na BOM zarówno na poziomie indeksów "wyrobowych" jak i "zakupowych"
Wymuszenie tworzenia konstrukcji w oparciu o materiały dostępne oraz efektywne kosztowo
Zwracanie do obiektów konstrukcyjnych informacji o realnym koszcie wytworzenia
Model C: Rozszerzenie modelu B o integrację z systemem PDM
Możliwość podglądu aktualnej dokumentacji konstrukcyjnej z systemu PDM na poziomie obiektów systemu Rekord.ERP np. indeksu, przewodnika, karty pracy, operacji itp.
Zarządzać swoją baz wiedzy i uniezależnić się od wiedzy pracowników
Techniczne Przygotowanie Produkcji stanowi jeden z podstawowych modułów pakietu Rekord.ERP. Jest to „kręgosłup systemu”, zapewniający pełną obsługę informacji związanych z:
Określaniem danych o wyrobie, półprodukcie, detalu, surowcu, materiale handlowym (kartoteka indeksów materiałowych)
Ustalaniem marszrut technologicznych (kartoteka operacji technologicznych)
Definiowaniem rozwinięcia konstrukcyjnego wyrobu w postaci struktury drzewiastej
Kalkulowaniem kosztów wytworzenia wyrobów finalnych i półproduktów
Zoptymalizować swoje zapasy i usprawnić organizację magazynu
Rozwiązania automatycznej identyfikacji są już od wielu lat szeroko wykorzystywane w pakiecie Rekord.ERP. Oprócz pewnych standardowych, predefiniowanych schematów wykorzystania, powstaje wiele dedykowanych rozwiązań. O tym jakich elementów użyjemy decyduje specyfika przedsiębiorstwa i wyznaczone do osiągnięcia cele.
Główny konsultant systemów zarządzania produkcją firmy Rekord SI, pracownik naukowy w Katedrze Inżynierii Produkcji na Wydziale Budowy Maszyn i Informatyki Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, autor licznych publikacji oraz studiów przypadków wdrożeń z zakresu inżynierii produkcji (m.in. Zintegrowane Systemy Zarządzania, Komputerowe wspomaganie planowania przebiegu procesów produkcyjnych, Procesy wytwarzania elementów maszyn według dynamicznej klasyfikacji w warunkach jednostkowej i małoseryjnej produkcji).
W pracy zawodowej skupia się na informatycznych systemach wspomagania zarządzania w inżynierii produkcji. Kierował licznymi wdrożeniami systemów zarządzania w przedsiębiorstwach produkcyjnych różnych branż. Zaprojektował wiele rozwiązań wdrożeń oraz system Rekord.ERP w zakresie organizacyjnego przygotowania i zarządzania produkcją oraz współtworzył rozwiązania integracyjne CAD/PDM i Rekord.ERP.
Współpracował z takimi liderami rynku jak: SecoWarwick Europe w Świebodzinie, Anwis we Włocławku, PMP w Radomiu, Befared w Bielsku-Białej i wieloma innymi przedsiębiorstwami
Dr hab. inż. Janusz Mleczko prof. ATH
Ryszard Piskorz
Zastępca dyrektora Pionu Wdrożeń w firmie Rekord SI oraz Kierownik Zespołu wdrożeń systemów finansowych dla przedsiębiorstw.
Absolwent Politechniki Śląskiej na kierunku Organizacja i zarządzanie przemysłem oraz studiów podyplomowych na kierunku Rachunkowość na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach
Specjalista w zakresie finansów, posiada certyfikat Prince Fundation oraz świadectwo kwalifikacji Ministra Finansów dla osób prowadzących usługowo księgi rachunkowe. Prelegent podczas konferencji i szkoleń poświęconych tematyce finansowej.
Rafał Otocki
Kierownik zespołu wdrożeniowego w Pionie Systemów Produkcyjnych, absolwent Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej (1994) i Politechniki Śląskiej w Gliwicach, Wydział Automatyki, Elektroniki i Informatyki (1999).
Prowadzący i koordynator projektów wdrożeniowych zintegrowanego systemu zarządzania produkcją, odpowiedzialny za zapewnienie działania systemu ERP w przedsiębiorstwach różnych branż, głównie z branży Automotive.
Sławomir Kłos
Ekspert w obszarze informatycznych systemów zarządzania produkcją, zarządzania projektami oraz poprawy efektywności procesów w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Pracownik naukowy w Instytucie Informatyki i Zarządzania Produkcją Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Zielonogórskiego, trener REFA.
Realizował projekty wdrożeniowe i doradztwo w ponad 50 krajowych i zagranicznych przedsiębiorstwach produkcyjnych, miedzy innymi w takich firmach, jak: KGHM Polska Miedź, Hohland, Steinpol sp. z o.o., SECO/WARWICK, Gedia, Paroc, itd. Prowadził wykłady gościnne między innymi w:
Fachhochschule Würzburg-Schweinfurt,
Fachhochschule Mittweida,
Technische Universität Cottbus-Senftenberg,
University of West Bochemia Pilzen.
W latach 1996 – 2012 prezes zarządu firmy doradczej, w latach 2007 – 2010 dyrektor Parku Naukowo-Technologicznego Uniwersytetu Zielonogórskiego, w latach 2012 - 2018 Dziekan Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Zielonogórskiego. Autor wielu publikacji naukowych (między innymi monografii: Zintegrowane systemy zarządzania, The simulation of manufacturing systems with Tecnomatix Plant Simulation, Evaluation methodology of ERP system implementation in manufacturing enterprises, etc).
dr hab. inż. Sławomir Kłos, prof. UZ
Józef jaśkowiec
Odpowiedzialny za rozwój i wdrażanie systemów produkcyjno-logistyczno-sprzedażowych. Absolwent Wydziału Cybernetyki Ekonomicznej i Informatyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W firmie Rekord z sukcesem prowadził pierwsze wdrożenia pakietu Rekord.ERP.
Obecnie, oprócz sprawowania funkcji zarządczych, realizuje się również jako programista.
Jacek Jaworowski
Od wielu lat odpowiada za wdrożenia systemów finansowych oraz kadrowo – płacowych w przedsiębiorstwach produkcyjnych oraz administracji samorządowej.
Absolwent Politechniki Śląskiej na kierunku Organizacja i zarządzanie przemysłem oraz studiów podyplomowych: na kierunku Organizacja i zarządzanie w przemyśle maszynowym na Politechnice Łódzkiej, na kierunku Rachunkowość na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach oraz na kierunku Zarządzanie i marketing na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Specjalista w kwestiach rachunkowości budżetowej oraz kontrolingu, kierownik wielu dużych projektów IT w tym zakresie. Certyfikowany IT Project Manager, posiada również certyfikaty Prince Practictioner oraz świadectwo kwalifikacji Ministra Finansów dla osób prowadzących usługowo księgi rachunkowe. Prelegent podczas konferencji i szkoleń poświęconych tematyce finansowej oraz kadrowo-płacowej, a także autor publikacji związanych z tymi tematami.
Grzegorz Gunia
Specjalista ds. wdrożeń informatycznych systemów wspomagających zarządzanie produkcją, adiunkt w Katedrze Inżynierii Produkcji na Wydziale Budowy Maszyn i Informatyki Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Studia magisterskie ukończył na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej Filii w Bielsku-Białej. Pracę doktorską z zakresu zarządzania procesami produkcji w małych i średnich przedsiębiorstwach obronił na Wydziale Budowy Maszyn i Informatyki Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej.
W pracy naukowej i dydaktycznej zajmuje się tematyką związaną z zarządzaniem procesami produkcyjnymi, zintegrowanymi systemami informatycznymi i komputerową integracją produkcji. Prowadzi szereg projektów rozwojowych i wdrożeniowych systemu REKORD.ERP w przedsiębiorstwach produkcyjnych.
Autor szeregu analiz organizacyjnych i studiów przedwdrożeniowych w przedsiębiorstwach z branży tekstylnej, maszynowej, obróbki drewna i przetwórstwa tworzyw sztucznych oraz kilkunastu publikacji naukowych i poradnikowych z zakresu zarządzania procesami produkcyjnymi. Członek Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją.
Andrzej Żmidziński
Główny konsultant systemów zarządzania produkcją w firmie Rekord Pomorze. Szef projektu w wielu wdrożeniach systemów klasy ERP, w tym oprogramowania Rekord.ERP w przedsiębiorstwach produkcyjnych różnych branż, m.in. Grupa Azoty Police Serwis, Europa Systems, Drewpol, Mabo.
Odpowiedzialny za opracowanie modeli funkcjonowania systemu, dostosowanych do zróżnicowanej specyfiki wytwarzania i organizacji firm. Autor, bądź współautor wielu dedykowanych funkcjonalności dla specyficznych potrzeb klientów (m.in. związanych z integracją z oprogramowaniem CAD/CAM oraz zewnętrznymi aplikacjami B2B).